Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2024

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

 

Εισαγωγή. Χίλια χρόνια με το διάβολο
1. Ο Σατανάς πρωτοεμφανίζεται στη σκηνή ( 12ος - 15ος αιώνας )
2. Η σαββατική νύχτα
3. Με το διάβολο στο κορμί
4. Σατανιστική λογοτεχνία και τραγική κουλτούρα ( 1550-1560 )
5. Το λυκόφως του διαβόλου, από τους κλασικούς μέχρι τους ρομαντικούς
6. Ο εσωτερικός δαίμονας ( 19ος - 20ός )
7. Η ηδονή ή ο τρόμος. Οι δαίμονες του τέλους της δεύτερης χιλιετίας
Συμπεράσματα. Χορεύοντας με το δαίμονα
Επιλογή βιβλιογραφίας
Κινηματογράφος του διαβόλου, φρίκη και μαύρη οθόνη
Ο Τύπος αγαπάει το διάβολο
Μερικά κόμικς

  1. Επισκόπηση της έρευνας
2. Οι πηγές
3. Περιορισμός του θέματος
Ι. ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΜΙΝΩΙΚΗ-ΜΥΚΗΝΑΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Νεολιθική και πρώιμη εποχή του Χαλκού
Ινδοευρωπαίοι
Η μινωική-μυκηναϊκή θρησκεία
Ιστορική επισκόπηση
Η κατάσταση των πηγών
Τόποι λατρείας
Σπήλαια
Ιερά κορυφής
Ιερά δένδρων
Οικιακά Ιερά
Ναοί
Τάφοι
Τελετουργίες και σύμβολα
Οι μινωικές θεότητες
Οι μυκηναϊκοί θεοί και η Γραμμική Β
Οι Σκοτεινοί Αιώνες και το πρόβλημα της συνεχείας
ΙΙ. ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΙΕΡΟ
Εισαγωγικά
Τελετουργίες: Η θυσία ζώων
Περιγραφή και ερμηνεία
Αιματηρές τελετουργίες
Τελετουργίες πυράς
Ζώο και θεός
Προσφορά δώρων και σπονδή
Προσφορές απαρχών
Τάματα
Σπονδή
Προσευχή
Καθαρμός
Λειτουργία και μέθοδοι
Το ιερό και το αγνό
Θάνατος, ασθένεια, παραφροσύνη
Καθαρμός δια του αίματος
Φαρμακός
Το Ιερό
Τέμενος
Βωμός
Ναός και λατρευτικό άγαλμα
Αναθήματα
Ιερείς
Εορταστικές διοργανώσεις
Πομπή
Αγερμός
Χορός και Ύμνος
Μάσκες, φαλλοί, αισχρολογία
Αγών
Θεϊκή ευωχία
Ιερός γάμος
Έκσταση και μαντική
Ενθουσιασμός
Η τέχνη του μάντη
Μαντεία
ΙΙΙ. ΟΙ ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΘΕΟΙ
Επίδραση της μαγείας του Ομήρου στην ποίηση και στις εικαστικές τέχνες
Ατομικοί θεοί
Ζευς
Ήρα
Ποσειδών
Αθηνά
Απόλλων
Άρτεμις
Αφροδίτη
Ερμής
Δήμητρα
Διόνυσος
Ήφαιστος
Άρης
Το υπόλοιπο Πάνθεον
Κατώτεροι θεοί
Ομαδικοί θεοί
Θεότητες της φύσεως
Ξένοι θεοί
Δαίμων
Η ιδιομορφία του ανθρωπομορφισμού των θεών των Ελλήνων
IV. ΝΕΚΡΟΙ, ΗΡΩΕΣ ΚΑΙ ΧΘΟΝΙΟΙ ΘΕΟΙ
Ταφή και λατρεία των νεκρών
Η μυθολογία του Κάτω Κόσμου
Ολύμπιοι και Χθόνιοι
Οι Ήρωες
Μορφές χθόνιες και ολύμπιες συγχρόνως
Ηρακλής
Διόσκουροι
Ασκληπιός
V. ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥΘΕΪΣΜΟΣ [...]
VI. ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΑΣΚΗΤΙΣΜΟΣ
VII. ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ

Α ΙΝΔΙΚΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
I. ΙΝΔΟΥΪΣΜΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Α΄ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ, ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ
Β΄ ΟΙ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΤΩΝ ΙΝΔΙΩΝ
Α. Η ΠΡΟΒΕΔΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
Β. Ο ΒΕΔΙΣΜΟΣ - Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ ΒΕΔΩΝ
Η ΒΕΔΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
Ο ΙΝΔΟΥΪΣΜΟΣ
Ο ΒΟΥΔΙΣΜΟΣ
Ο ΤΖΑΪΝΙΣΜΟΣ Ή ΤΖΙΝΙΣΜΟΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΤΖΑΪΝΙΣΜΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
ΙΝΔΟΥΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ - ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ







ΠΡΟΛΟΓΟΣ
1 Η ΜΑΓΕΙΑ ΣΑΝ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ
2 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
3 ΤΟ ΛΥΚΟΦΩΣ ΤΟΥ ΠΑΓΑΝΙΣΜΟΥ: Η ΜΑΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΑΣ ΚΑΙ ΙΡΛΑΝΔΙΑΣ
4 Η ΚΟΙΝΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΜΑΓΕΙΑΣ
5 Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΗΣ ΜΑΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΩΝ ΑΝΑΚΤΟΡΩΝ
6 Η ΑΡΑΒΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΚΡΥΦΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
7 Η ΝΕΚΡΟΜΑΝΤΕΙΑ ΣΤΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΥΠΟΚΟΣΜΟ
8 ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ, ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΩΞΗ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ


ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ: Παλαιός και Νέος Κόσμος
1. Εβραίοι: Οι Πρόδρομοι (1492-1700)
2. Μουσουλμάνοι: Το Παραδοσιακό Πνεύμα (1492-1799)
3. Χριστιανοί: Ένας Γενναίος Νέος Κόσμος (1492-1870)
4. Εβραίοι και Μουσουλμάνοι εκσυγχρονίζονται (1700-1870)
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ: Φονταμενταλισμός
5. Τα Μέτωπα του Πολέμου (1870-1900)
6. Τα Θεμέλια (1900-1925)
7. Αντικουλτούρα (1925-1960)
8. Η Επιστράτευση (1960-1974)
9. Η Επίθεση (1974-1979)
10. Η Ήττα (1979-1999)
ΖΩΡΟΑΣΤΡΗΣ, ΑΠΟ ΤΟΝ HANS-PETER HASENFRATZ
ΜΩΥΣΗΣ, ΑΠΟ ΤΟΝ WERNER H. SCHMIDT
ΙΗΣΟΥΣ, ΑΠΟ ΤΟΝ PETER ANTES
ΜΑΝΗΣ, ΑΠΟ ΤΟΝ WASSILIOS KLEIN
ΜΩΑΜΕΘ, ΑΠΟ ΤΟΝ PETER ANTES
ΓΚΟΥΡΟΥ ΝΑΝΑΚ ΚΑΙ ΣΙΧΙΣΜΟΣ, ΑΠΟ ΤΗ MONIKA THIEL-HORSTMANN
ΒΟΥΔΑΣ, ΑΠΟ ΤΟΝ HANS-JOACHIM KLIMKEIT
ΚΟΜΦΟΥΚΙΟΣ, ΑΠΟ ΤΟΝ REINHARD EMMERICH
ΛΑΟ-ΤΣΕ, ΑΠΟ ΤΟΝ HANS-WILM SCHUETTE

1. Τι είναι ο Σουφισμός;
2. Οι ιερές πηγές του Σουφισμού
3. Άγιοι και αγιοσύνη
4. Τα ονόματα του Θεού, διαλογισμός και μυστικιστική εμπειρία
5. Τα τάγματα των Σούφι
6. Η σουφική ποίηση
7. Η μουσική και ο χορός των Σούφι
8. Ο Σουφισμός στο σύγχρονο κόσμο
Επιλεκτική βιβλιογραφία

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟΝ
ΑΙ ΡΙΖΑΙ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΠΡΩΤΟΝ: ΒΑΣΙΚΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΑΝΤΑ ΤΟ ΙΣΛΑΜ
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟΝ: «ΜΩΑΜΕΘ Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ»
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΤΡΙΤΟΝ: ΚΟΡΑΝΙΟΝ: «ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ ΚΟΣΜΟΥ»
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΤΕΤΑΡΤΟΝ: ΧΑΝΤΙΘ: ΔΕΥΤΕΡΟΝ ΣΤΗΡΙΓΜΑ ΤΟΥ «ΟΙΚΟΥ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ»
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΝ
ΙΣΛΑΜΙΚΟΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΙ ΕΘΟΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΠΡΩΤΟΝ: ΒΑΣΙΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΙ ΤΟΥ ΚΟΡΑΝΙΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Η ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΤΡΙΤΟΝ: ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗ ΖΩΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΤΕΤΑΡΤΟΝ
ΗΘΙΚΑΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ - ΝΟΜΟΣ
ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟΝ
ΕΞΕΛΙΞΙΣ - ΔΙΑΚΛΑΔΩΣΕΙΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΠΡΩΤΟΝ: ΓΕΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΙΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟΝ
Ο ΛΕΠΤΟΤΕΡΟΣ ΚΟΡΜΟΣ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΤΡΙΤΟΝ: ΜΥΣΤΙΚΙΣΤΙΚΟΝ ΡΕΥΜΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΤΕΤΑΡΤΟΝ: ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΙΣΛΑΜ
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ



ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ: "Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ"
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ: "ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΜΕΓΙΣΤΟΙ ΦΩΣΤΗΡΕΣ ΤΗΣ ΤΡΙΣΗΛΙΟΥ ΘΕΟΤΗΤΟΣ"
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ: "ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ, ΟΠΩΣ ΑΝ ΕΞ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΩΦΕΛΟΙΝΤΟ ΛΟΓΩΝ"
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
ΠΗΓΕΣ

ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ 
ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ

Πολυμορφία, αντιφάσεις και πλαστογραφήματα
Συγκροτώντας ένα πλέγμα ιδρυτικών αφηγήσεων
Ο μύθος ως σύστημα συνεκδοχών
Ο Αλέξανδρος ως ιδρυτής της λατρείας του Σαράπιδος (ή διολισθήσεις της πτολεμαϊκής προπαγάνδας)
ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟΥ ΜΥΘΟΥ
Η Μέμφιδα και ο Πτολεμαίος Α'
Μανέθων: ο Αιγύπτιος εξηγητής
Τιμόθεος: non ignobilis theologorum vir
Ο ελληνιστικός Βρύαξις
Ο Δημήτριος Φαληρέας και ο κύκλος εξ Αθηνών
Θεοποιοί και θεοποιία
Μεταφραστικές αμφισημίες
Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ
Ο Σάραπις και η πτολεμαϊκή ιδεολογία
Οι Πτολεμαίοι ηγεμόνες ως ανάθετες Σαραπιείων
Οι όρκοι σε Πτολεμαίους βασιλείς, Σάραπι και Ίσιδα
Ο Σάραπις, η Ίσιδα και η πτολεμαϊκή νομισματοκοπία





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

  Εισαγωγή. Χίλια χρόνια με το διάβολο 1. Ο Σατανάς πρωτοεμφανίζεται στη σκηνή ( 12ος - 15ος αιώνας ) 2. Η σαββατική νύχτα 3. Με το διάβολο ...